Cinta Monyet Darjah 6

March 8, 2013

Kids, life is a funny thing.. Just when you thought that you had put your past behind, somehow in the most unexpected turnaround, it will come back to you.. 

Back in 2000, I met this girl.. And I was just 11.. Its funny how we met..

Masa tu aku masuk choir.. Actually bukan choir, tapi boria.. Cikgu try nak buat kelainan katanya, ambil pelajar lelaki join boria.. Tapi masalahnya dengan budak lelaki ialah diorang tak berdisiplin.. Tak datang practise lah, lambat lah, tak serius lah.. Setiap kali ada training pun, muka aku je :D..

Satu hari tu masa datang practice, nampak pelajar perempuan yang tengah practice.. Cikgu kata dia nak ganti dengan pelajar perempuan sebab diorang lagi berdisplin.. Jadi, tanpa sebarang notis kitaorang pun 'diberhentikan'.. Masa nak beredar dari situ lah aku nampak dia.. Honestly, aku tak rasa dia perasan aku pun..

Later on, aku tahu nama dia.. 

********

Masa tu kelas dia sebelah kelas aku je.. Dia kelas pandai, aku kelas second pandai.. Masa tu handphone mana ada lagi, fb apatah lagi.. Aku pun just usha-usha je lah.. To be honest I don't really recall how it went, but Im pretty sure she noticed me too.. 

So, the year 2000 went by just like that.. I don't even talked to her.. But, everything changed in 2001..

********

Tak sangka aku sekelas dengan dia.. Tapi just cover line je la.. Pretend yang aku tak rasa apa-apa.. Sekadar borak kosong.. Tapi ada sekali tu masa nak start ujian bulanan, dia sempat wish good luck kat aku.. Dan aku pecaya memang dia tujukan hanya untuk aku >_<.. Aww..

Segalanya berjalan seperti biasa hinggalah pada suatu hari itu..

Aku dapat surat daripada kawan dia.. Katanya surat tu rahsia.. Jangan bagi sesiapa pun baca.. Kawan dia bagi surat kat aku pun bersebab.. Segalanya bermula beberapa hari sebelum tu, atau lebih tepat lagi pada harijadi si dia..

Aku bagi hadiah kat dia, dan aku ada tulis something juga (pemikiran budak 12 tahun) pada hadiah tu.. Last-last benda tu tersebar antara kawan-kawannya.. Sebagai seorang budak lelaki yang masih belum berpengalaman dalam hal sebegini, perkara tu membuatkan aku malu (budak 12 tahun kan)..

Untuk surat daripada kawan dia tu pula, ada tertulis jangan tunjuk kat orang. Aku pun segera keluar dari kelas menuju ke tandas.. Surat itu dibaca aku di dalam tandas.. Isi surat tu berbunyi,

"Fariq, kau bila besar nak jadi apa? Aku dengar kau minat Dragon Ball.. Samalah kita.. 
Bila besar nanti kau stay budak baik eh.. Raya jemput la datang rumah"..

Nampak mengarut sebab aku tipu je tu.. Yang sebenarnya surat tu berbunyi,


Tahun 2001.. Jumpa balik masa kemas bilik

Tahun tu aku sedih sebab takda gambar kelas.. So, masa hujung tahun aku bawa kamera.. Ambil gambar dengan kawan sekelas sebelum masing-masing melangkah ke sekolah menengah pilihan sendiri.. Tapi sayang, si dia tak datang hari tu..

Beberapa tahun lepas tu, aku jumpa dia balik..

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2011 Cerita Belakang Tabir Design By Melz